Het land van vloerbedekking en grote porties. - Reisverslag uit Vienna, Verenigde Staten van Silvana - WaarBenJij.nu Het land van vloerbedekking en grote porties. - Reisverslag uit Vienna, Verenigde Staten van Silvana - WaarBenJij.nu

Het land van vloerbedekking en grote porties.

Blijf op de hoogte en volg Silvana

03 September 2014 | Verenigde Staten, Vienna

Hello lovely people,

na mijn eerste 48 uur hier aan de andere kant van de oceaan leek het me misschien wel leuk om jullie een kleine update te geven.

Zondagochtend was het dan eindelijk zo ver, de lange reis naar DC met een kleine tussenstop in New York. Gelukkig had ik bijna drie uur overstap tijd dus meer dan tijd genoeg om langs de douane te gaan en mijn koffer te halen, opnieuw in te leveren en de gate te vinden. Rond vijf uur Amerikaanse tijd (23:00 NL tijd) kwam ik dan eindelijk hier aan en zodra ik eenmaal eventjes op de hotelkamer was, lag ik dan ook meteen te slapen.
Na bijna 12 uur (!) geslapen te hebben, was 6 uur 's ochtends een mooie tijd om klaar wakker te zijn, want ja, die jetlag zit er toch een beetje in. Mijn avontuur voor deze ochtend was om met een huge koffer en een middle size koffer het appartement te vinden. Drie kwartier en twee metrolijnen later, kwam ik eindelijk bij het metro station aan waar ik moest zijn. Alleen duurde het wel nog meer dan een half uur in de brandende zon voordat ik eindelijk het appartement had gevonden (een stuk waar je normaal 10 min over doet). Het appartement ligt echt in een hele mooie buurt, met allemaal kleine gebouwtjes met appartementen. Bij de huurt zit ook een gym, tennisbaan en zwembad inbegrepen. Helaas is het zwembad nu na Labor Day (1 September) alleen nog maar in de weekenden open. We zitten dus met vier personen in het appartement, en de slaapkamer en badkamer deel ik met 1 iemand. Natuurlijk ligt er een dikke vloerbedekking overal (zoals overal in USA, zelfs in metro!) en draait de AC altijd overal op volle toeren.

's Middags zijn ik en mijn kamergenoot naar een mall gaan kijken, Tyson's Corner, een half uurtje hier vandaan. Het schijnt een van de grootste malls van hier uit de buurt te zijn, en ja, hij was inderdaad huge (inclusief een Disney Store ;D). We hebben niet echt geshopt maar zijn wel wat gaan eten in de Food Court. Uit voorzorg had ik maar een small fries besteld, maar zelfs deze kreeg ik niet op! Ik blijf me altijd verbazen over de grote porties. Omdat in Tyson's Corner niet echt een supermarkt was om boodschappen te doen zijn we in de namiddag nog naar Target geweest, ligt op tien minuten fietsen hier vandaan, en hebben we de belangrijkste dingen voor nu gekocht.

Vandaag hadden we onze eerste introductiedag, in een hotel in de stad. Hier kregen we uitgebreid belangrijkste do's en don'ts geleerd over hoe je met gasten omgaat. Niet heel spannend, want dit hebben we natuurlijk uitgebreid al op school gehad maar het hoort erbij. Daarnaast kregen we deze dag gewoon betaald en kregen een gratis lunch dus eigenlijk mogen we niet klagen! Als lunch had ik een club sandwich (hmmmmmm..) met chips, again veel te groot.

Morgen staat weer een introdag in ons eigen hotel op het programma en donderdag en vrijdag kom ik helaas twee dagen met de housekeeping mee aan het draaien om het hotel en de kamers te leren kennen.. Hopelijk kunnen we deze week ook een Amerikaans telefoonnummer en bankrekening gaan aanvragen.

Ik merk nu wel dat het heel vreemd is om zes uur tijdsverschil met jullie te hebben! Zodra ik goed en wel op ben, hebben jullie al een halve dag erop zitten. But try to keep in touch! :) Ik zal nog ook wat foto's van de afgelopen dagen erop zetten.

Lots of love, Silvana

  • 03 September 2014 - 17:11

    Bonnie:

    Ik heb zoveel vragen over het tapijt in de metro.

  • 03 September 2014 - 17:12

    Bonnie:

    Ik heb zoveel vragen over het tapijt in de metro.

  • 03 September 2014 - 21:03

    Mam:

    ja, over dat tapijt wil ik ook meer weten......en over rest natuurlijk ook!

  • 04 September 2014 - 15:13

    Aïsa:

    Wow dat van het tapijt wist ik ook niet en ja die porties...so American zullen we maar zeggen xD
    Het zag er wel ontzettend lekker uit!

  • 18 September 2014 - 17:52

    Oma:

    Hallo Silvana, nu ik internet heb gekregen kan ik je verslag ook lezen.
    Groetjes van Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Vienna

Silvana

Actief sinds 28 Juni 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 10136

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 Augustus 2015

DC internship

16 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

Mijn reis naar Californië

Landen bezocht: