1 week down, 51 to go - Reisverslag uit Vienna, Verenigde Staten van Silvana - WaarBenJij.nu 1 week down, 51 to go - Reisverslag uit Vienna, Verenigde Staten van Silvana - WaarBenJij.nu

1 week down, 51 to go

Blijf op de hoogte en volg Silvana

07 September 2014 | Verenigde Staten, Vienna

Een week na mijn aankomst zal ik maar even een kleine update geven. Na dinsdag een kort dagje van een hele stapel papierwerk ondertekenen te hebben gehad, konden we woensdag en donderdag onze mouwen opstropen om mee te helpen in de housekeeping. Het is ongelofelijk hoe snel deze ladies een kamer schoonmaken. In de tijd dat ik één kussen opmaak, hebben zij er al 3 gedaan. Zij werken echt heel hard voor een mager salaris en verbazingwekkend laat ook bijna niemand fooi achter. Die ladies komen allemaal uit Zuid-Amerika (Honduras, Bolivia, Dominicaanse Republiek) en praten ook allemaal nauwelijks Engels dus communiceren met mijn gebrekkig Spaans gaat een beetje lastig.

In mijn vrije uurtjes ben ik tot nu toe vooral boodschappen gaan doen, een rekening gaan openen en heb ik een Amerikaans telefoon nummer gekregen in het winkelcentrum hier een half uurtje met OV vandaan. Dat is trouwens wel jammer, zonder auto ligt het voor mijn gevoel hier allemaal nog veel verder uit elkaar. Om "even" wat eten te gaan halen moet je al gauw 15/20 minuten heen en terug lopen naar de Target of een ander klein supermarktje. En dat in de hitte van de afgelopen dagen (30 graden of hoger) is niet zo chill.. Gelukkig is in de weekenden het zwembad dat bij onze buurt hoort nog open om af te koelen!

Tijdens mijn twee vrije dagen dit weekend mochten ik en mijn roommate een nachtje in het hotel zelf doorbrengen met alles erop en eraan, op aandringen van de Rooms Division Manager. Daardoor konden we, naar zijn zeggen, beter zien wat het hotel biedt en hoe alles in zijn werking gaat. Bij aankomst zaterdagavond hebben we uitgebreid op de kamer gegeten via room service. Vooral het nagerecht, een Pineapple Upside Down Cake was echt hmmmmm...
Eigenlijk wilden we na het eten nog even gaan zwemmen maar opeens ging het heel hard regenen en onweren. Omdat het binnen- en buitenbad met elkaar zijn verbonden, ging het zwembad dicht :( gelukkig kregen we de avond wel om met een Film On Demand namelijk Neighbors, zelden zo'n rare maar grappige film gezien! (wil niet weten hoe vaak ik wtf of omg heb geroepen)
Vanochtend hadden we heerlijk ontbijt buffet in het hotel en daarna zijn we alsnog wat gaan zwemmen en gaan chillen in de jacuzzi. De rest van mijn dag heb ik rustig aan gedaan en me mentaal voorbereid voor een nieuwe werkweek! Morgen hebben we onze laatste Marriott oriëntatie dag en daarna is het echt aan de slag gaan bij de Front Desk dus ben benieuwd wat deze week me gaat brengen..

Veel liefs en misschien tot Skype :)

  • 08 September 2014 - 12:17

    Mam:

    Grappig dat ijsco wagentje!
    De foto van dat zwembad, is dat het zwembad van het hotel of van dat gezamenlijke zwembad van de buurt?

    Tot op Skype,
    xx

  • 09 September 2014 - 00:26

    Aranka:

    Haha eten na het eten, wat n beest :) wel genieten zo'n eerste week ook :) ik hoop de overige 51 ook!

  • 09 September 2014 - 00:57

    Silvana :

    woops! XD dat moest zwemmen na het eten zijn, dat ga ik ff veranderen..

  • 09 September 2014 - 00:58

    Silvana :

    en dat is inderdaad het gezamenlijke zwembad van de buurt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Vienna

Silvana

Actief sinds 28 Juni 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 10162

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 Augustus 2015

DC internship

16 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

Mijn reis naar Californië

Landen bezocht: