Social security numbers en doggy bags - Reisverslag uit Vienna, Verenigde Staten van Silvana - WaarBenJij.nu Social security numbers en doggy bags - Reisverslag uit Vienna, Verenigde Staten van Silvana - WaarBenJij.nu

Social security numbers en doggy bags

Blijf op de hoogte en volg Silvana

21 September 2014 | Verenigde Staten, Vienna

Eindelijk mag ik morgen dan aan de Front Desk beginnen! Na mijn twee daagjes in de Housekeeping, werd gezegd dat ik een paar daagjes in de concierge lounge moest uithelpen. De concierge lounge is een speciale ruimte op de 16e (hoogste) verdieping, speciaal voor business people of als je er extra voor betaald. Ze krijgen hier dan een klein ontbijtbuffet 's ochtends en 's avonds is er dan één soort avondeten te krijgen en onbeperkt soda's, water, etc. Het enige wat voor mij hier echt te doen is, is eten aanvullen, de boel schoonhouden en een praatje maken met de gasten. Na een paar dagen hier te hebben gestaan, werd me verteld dat de dame die normaal 's avonds daar altijd werkt, nog steeds ziek was en ze toch wel graag zouden willen hebben dat ik nog een paar daagjes alleen ging staan.. Prima, maar ik wil toch wel eindelijk aan de Front Desk staan! Nu is de week in de concierge lounge afgelopen, en hoewel ik de lounge zelf niet ga missen, was het wel leuk om af en toe fooi te krijgen!

Afgelopen dinsdag ben ik mijn social security number gaan aanvragen, midden in DC. Het kantoor ging open om 9 uur 's ochtends, dus we waren al extra om 8 uur vertrokken zodat we er op tijd zouden aankomen, maar alsnog stonden er zeker al 20 man in de rij om 8.45! Toen we eenmaal aan de beurt waren moesten we een formulier inclusief ons paspoort laten zien en vervolgens weer een uur wachten voordat we opnieuw wat vragen moesten beantwoorden.. Was blij dat we op tijd er naar toe zijn gegaan! Om 10.30 stonden we dan eindelijk buiten en mijn social security card lag vandaag in de brievenbus, dus als het goed is heb ik alles geregeld om met een gerust hart hier te gaan werken!

Vrijdag had ik dan eindelijk (!) tijd om DC zelf in te gaan, samen met een collega. Als eerst wilden we natuurlijk naar het Witte Huis gaan, slim als wij waren konden we de voorkant niet vinden... na een tijdje zoeken hadden we dan eindelijk (geloof ik) de voorkant gevonden, liggend aan een groot park met een dik hek er om heen. Dikke rij met mensen natuurlijk aan het hek terwijl er eig heel weinig te zien was.. De volgende keer toch nog maar s terugkomen met een goede camera om het beter te bekijken! Vervolgens zijn we door gelopen naar de gigantische pilaar, ofwel Washington Monument, helemaal omsingeld met tientallen Amerikaanse vlaggen. Daarnaast lag een heel groot monument over de Tweede Wereld Oorlog met een grote fountain en pilaren voor iedere staat en land die mee heeft geholpen aan de bevrijding. Vanuit daar keek je uit op de Lincoln Memorial. Het Lincoln Memorial is een grote ruimte eigenlijk waar het mega standbeeld van Lincoln staat. Op de muren aan de zijkant staat een speech van hem geschreven. Ik vond het standbeeld natuurlijk veel leuker dan de speech, maar Amerikanen hechten hier blijkbaar toch veel waarde aan. Na wat gegeten te hebben, zijn we naar de andere kant van DC gegaan, de buurt Georgetown. Georgetown is een van de oudste gedeeltes van DC, heel schattig met allemaal kleine winkeltjes en restaurantjes. Heel niet-Amerikaans, zou zo in Europa passen! Tegen die tijd waren we er eigenlijk ook wel klaar mee en zijn we terug naar huis gegaan want 's avonds zouden we ook nog uit eten gaan voor de verjaardag van een van mijn huisgenootjes. Zij was afgelopen week jarig, maar door de wisseling van diensten die iedereen heeft, hadden we nu toevallig pas allemaal tegelijk 's avonds vrij. Daar maakten we dus gebruik van en zijn met ons vieren van het appartement en twee collega's naar the Cheesecake Factory gegaan.

Deze Cheesecake Factory leek niks op zoals die van the Big Bang Theory maar was wel heel gezellig! Supergroot menu met tientallen hamburgers, pizza's, pasta, sandwiches en dan natuurlijk ook nog heel veel cheesecake. Alleen al mijn hamburger met frietjes was te groot om op te krijgen, laat staan om ook nog een cheesecake als dessert te nemen. Gelukkig hebben we natuurlijk ook nog altijd de doggy bags. Voor wie dat wou, kreeg een bakje om zelf zijn eten in te doen en mee te nemen. En natuurlijk werd er op het einde nog voor de jarige gezongen door het personeel en kreeg ze een klein verjaardagscakeje. Al met al was het een zeer geslaagde dag.

Ben benieuwd wat voor nieuws de komende week me gaat brengen..
Liefs!

  • 22 September 2014 - 10:10

    Mam:

    Mooie foto's, kan niet wachten om het eens met eigen ogen te zien! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Vienna

Silvana

Actief sinds 28 Juni 2010
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 10145

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2014 - 31 Augustus 2015

DC internship

16 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

Mijn reis naar Californië

Landen bezocht: